Tudtad, hogy az emberek közel fele elhagyja a webáruházat, ha nem tud kiigazodni rajta? A webáruház designja a legfontosabb tényező a vállalkozás hitelességének meghatározásában. Mivel a kivitelezés a webáruház sikerének egyik alapvető összetevője, összegyűjtöttük azokat a jól bevált gyakorlatokat, amelyekkel sikerre viheted online vállalkozásodat!
Reszponzív tervezés
Ha biztos vagy abban, hogy webáruházadra a legtöbb felhasználó mobilról érkezik, és azt akarod, hogy minél gyorsabban leadják a rendelésüket, akkor elengedhetetlen a reszponzív tervezés minden készüléken. Beleértve az okostelefont, a tabletet vagy a laptopot.
A tervezés SEO szempontból is fontos. A Google keresőalgoritmusa jobb helyezéssel jutalmazza azokat a weboldalakat, amelyek mobilra lettek optimalizálva.
Stílus és első benyomás
A webáruház készítés során nagy hangsúlyt kell fektetni a weboldal stílusára is, hiszen ez alkotja meg az első benyomást a felhasználóban. Ha egy webshopon töröd a fejed, akkor gondolj rá úgy, mint egy fizikai üzletre! Ha látsz egy boltot, ami hívogató, akkor bemész körbenézni igaz? Ellenben a homályos ablakú, szürke üzletre rá sem hederítesz.
Mikor stílusos egy webáruház?
- Ha figyelemfelkeltő, megakad rajta a felhasználó tekintete,
- Bizalmat gerjeszt a weboldalra látogatókban,
- A színek jól illeszkednek a márkához,
- A főoldal világosan közli a termék fő előnyeit,
- Letisztult, áttekinthető, felhasználóbarát.
Termék oldalak
A webáruház fő célja a termékek vagy szolgáltatások értékesítése. Azokon az oldalak, ahol megjelennek ezek a termékek, hatalmas hatással vannak arra, hogy megvásároljak-e őket vagy sem. A kiváló minőségű termék oldalak megtervezése művészet, és tartalmaznia kell azokat az alapvető elemeket, amelyek vonzóvá teszik azt.
Melyek ezek az elemek?
- Minőségi termékfotók
- Termékleírás
- Vásárlói vélemények
- Cselekvésre ösztönző gombok
Kosár oldal tervezése
A kosárnak mindig elérhetőnek kell lennie a weboldalad teljes területén. Függetlenül attól, hogy a weboldalra látogató milyen szakaszban van, mindig képesnek kell lennie a weboldal felületén a „Kosár megtekintése” gombra kattintani, és az összes kiválasztott terméket megtekinteni.
Egy bevásárlókosárnak lehetővé kell tennie a weboldalra látogatók számára, hogy pontosan azt tegyék, amit egy valódi vásárlás esetén is. Ez magában foglalja a termékek hozzáadásának vagy eltávolításának lehetőségét, az árak ellenőrzését, az esetleges kedvezmények vagy promóciós kódok alkalmazását, valamint azt, hogy mikor kapják meg a megrendelt termékeket.
Fontos az is, hogy nyomon kövesd azokat az ügyfeleket, akik vásárlás nélkül elhagyják a kosár oldalt, vagy kiléptek a weboldalról, és emlékeztesd őket a befejezetlen vásárlásukra.
Keresési funkciók
Az egyik fő különbség a fizikai bolt és az online vásárlás között a keresési funkció. Az offline vásárlás nem mindig teszi lehetővé az ügyfelek számára, hogy egy pillanat alatt megtalálják azt, amit keresnek. Online vásárlás esetén viszont az ügyfelek egyszerűen megkereshetik a kiszemelt terméket a kereső segítségével. Fontos, hogy mindig jól legyen elhelyezve és látható legyen.
A kassza megtervezése
Az utolsó oldal, mielőtt az ügyfél leadná megrendelését, a fizetési oldal. Ez az oldal ösztönözheti őket a vásárlás befejezésére, ezért rendkívül fontos.
A fizetési oldalnak biztosítania kell az ügyfél számára a fizetési lehetőségeket, és nem engedheti meg, hogy a szükséges mezők kitöltése nélkül vásároljon. Ezzel elkerülhető az, hogy kihagyja a szállítási vagy számlázási címet.
Az oldalnak arra kell késztetnie az ügyfeleket, hogy töltsék ki az összes szükséges információt, de nem szabad törölniük a korábban beírtakat, mivel ez megzavarhatja őket a folyamatban.
Az évek során egyre elterjedtebbé váltak az online rendelések, hiszen pár kattintással bármit megvásárolhatunk. Ennek következtében megnövekedett a webáruházak iránti igény is. Most már nem elegendő a fizikai üzlet, ha meg szeretnéd mutatni vállalkozásodat a nagy közönség előtt is. Viszont azt tudnod kell, hogy a webáruház készítés egy bonyolult, és komplex feladat, így mindenképp érdemes profira bíznod a munkát!
Kérdésed van webáruház készítés témakörben? Mi segítünk abban, hogy megvalósítsd elképzeléseidet! Kérj ajánlatot még ma, és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!