Egy cégnek számos lehetőség áll rendelkezésre, hogy a célközönség könnyen megtalálja a szórólapokon, tévén, reklámokon és a közösségi médián kívül is. Azonban az online jelenlét ma már elengedhetetlen. Hogy a márka minél több emberhez eljusson érdemes a keresőoptimalizálás eszközeit alkalmazni. A seo-expert.hu segítségével összegyűjtöttük a legjobb tippeket, amelyek segítenek a célok elérésében és a SEO partner megtalálásában.
Miért van szükség SEO-ra?
A keresőoptimalizálás egy professzionális tevékenység, amelynek folyamata mára odáig fejlődött, hogy elemzi a felhasználói viselkedést. Olyan a kulcsszavak, kulcskifejezések feltárását foglalja magában, ahogy az emberek valamit az interneten keresnek, és amelyek segítségével a megfelelő tartalom elkészül. De magába foglalja a versenytársak és az iparági trendek felderítését is. Egy cég életében a napi feladatok mellett kihívást jelenthet a változások követése, ráadásul nem könnyű megfelelő tapasztalat és ismeret híján belevágni. Jóval költséghatékonyabb egy professzionális céget találni, és megbízni ezeknek a feladatoknak az elvégzésére.
Hogyan fogjunk hozzá?
Reális célok, elvárások meghatározása
Első és legfontosabb feladat, hogy tisztában legyünk a célokkal. A SEO olyan stratégiát feltételez, amely a márka aktuális igényeihez igazodik. A különböző cégek különféle eszközöket használnak annak függvényében, hogy mi a cél. Más- más stratégiát alkalmaznak, ha például a cég az értékesítési adatait kívánja növelni, és akkor, ha az organikus forgalmát kívánja generálni.
Célok megvalósítása – a legjobb SEO szakértő kiválasztásával
Ha sikerült a célokat meghatározni, akkor eljött az ideje, hogy az igényeknek leginkább megfelelő céget megtaláljuk. Erre több módszer is alkalmazható:
- Jó megoldás erre a Google keresés, amellyel egyszerűen lehet a működő SEO cégekről egy szűkített listát készíteni.
- A lista összeállításának másik módja, ha az üzleti partnerektől, barátoktól kérünk ajánlásokat SEO cégekről.
Az olyan ember véleménye, akiben megbízunk, sokat segíthet abban, hogy olyan céget válasszunk, amely konkrét eredményeket tett le az asztalra. Ezzel nem csak idő és pénz takarítható meg, de a későbbi bosszúságok is elkerülhetők.
- A találati lista szűkítése a cég webhelyéről, releváns blogokról.
Az ismerősök véleménye mellett érdemes idegenek véleményét is megtudni, és célszerű szűkíteni – az ismerősök által említett cégekről, vagy a Google keresés eredményeként nyert listát. Ezt úgy is megtehetjük, hogy egyenként meglátogatjuk a listázott cégek weboldalait, és ott található ajánlásokból ellenőrizzük le, hogy a korábbi ügyfeleknek milyen véleménye van a céggel kapcsolatban. A cégek mindig rostálják a számukra negatív véleményeket és csak a számukra pozitív hozzászólásokat hagyják meg. Objektívebb kép nyerhető olyan blogokról, amelyek akár összehasonlításokat és ajánlásokat tartalmaznak a különböző szolgáltatókról.
Árajánlat, és időpont kérése a legjobb jelölttől
Miután áttekintettük a potenciális partnerek szolgáltatásait, érdemes megvizsgálni, hogy a kínálatban hogy milyen konkrét SEO feladatok elvégzését vállalják. Érdemes ne csak egy, hanem több SEO céggel felvenni a kapcsolatot, és árajánlatot kérni, majd a legjobb ajánlatokat megtartani a listában, hogy a lényegre lehessen koncentrálni. Amikor már világos, hogy ki, mit és mennyiért kínál elérkezett az idő, hogy a cégvezetőkkel egyenként tárgyaljunk. A személyes találkozó nem csak arra jó lehetőség, hogy egyedi árban állapodjunk meg, hanem segít tisztázni a felmerülő kérdéseket, amelyek alapul szolgálhatnak a későbbi bizalmon alapuló együttműködés megalapozásához.