A Magyar Telekom Igazgatósága mai ülésén elfogadta a vállalat működésének közép- és hosszú távú stratégiai irányait, és ennek egyik első lépéseként döntött az új irányítási struktúra kialakításáról. A 2013 januárjától kezdődő változások célja, hogy a Magyar Telekom az ügyféligények változására és a piaci kihívásokra rugalmasan és időben reagálva, képes legyen kiaknázni az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségeket. Az ügyfelek magas szintű, korszerű és hatékony kiszolgálását célozza a vállalat új szervezeti struktúrája is.
A társaság közleménye szerint a felsővezetők száma nem változik, továbbra is az elnök-vezérigazgató és nyolc vezérigazgató-helyettes alkotja a vállalat operatív vezetéséért felelős ügyvezető bizottságot. Ugyanakkor a szervezeti változásokkal összefüggésben Király István marketing vezérigazgató-helyettes munkaviszonya közös megegyezéssel 2012. június 30-án megszűnik. A marketing vezérigazgató-helyettes feladatait a szervezeti változások hatályba lépéséig, az év végéig Szabó Melinda lakossági szegmensmarketing igazgató látja el. A jelenlegi marketing vezérigazgató-helyettesi pozíció megszűnik.
Maradi István műszaki vezérigazgató-helyettes közös megegyezéssel szintén távozik a Magyar Telekomtól 2012. július 31-ével. Utódlásáról később döntenek – áll a közleményben.
A 2013 januárjától kezdődő változások célja, hogy a Magyar Telekom az ügyféligények változására és a piaci kihívásokra rugalmasan és időben reagálva képes legyen kiaknázni az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségeket.
A társaság alaptevékenységét az új online képességek és a digitális otthon irányában bővíti, erősítve jelenlétét a nem hagyományos üzleti területeken is.
Az új szervezeti struktúrában önálló irányítási területek feladata lesz a három alapvető ügyfélszegmens, a lakossági, a kis- és középvállalati, illetve a nagyvállalati terület kiszolgálása.
A közlemény idézi Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgatót, aki elmondta, az elhatározott átalakítások eredményeként a cég hosszú távú fenntarthatóan és nyereségesen működik úgy, hogy a beruházások is megtérülnek.
Az igazgatóság döntése alapján az értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettes pozíció átalakul és átnevezik, a jövőben lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozícióként működik.
Új, kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozíció jön létre az érintett ügyfélkört kiszolgáló terület irányítására.
A jelenlegi vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettes pozíció megmarad, míg a jelenlegi stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes felelősségi területe átalakul és átnevezik: a pozíció neve a jövőben üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes lesz.
A tájékoztatás szerint a Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről ősszel ad további tájékoztatást.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a távozó felsővezetőkről elmondta, Király Istvánnak és Maradi Istvánnak sokat köszönhet a Magyar Telekom, munkájukkal hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalat innovatív és minőségi szolgáltatóként piacvezetőként vehet részt a versenyben.